

**CONSILIUL
AUDIOVIZUALULUI
AL REPUBLICII MOLDOVA**



**THE AUDIOVISUAL
COUNCIL OF THE
REPUBLIC OF MOLDOVA**

MD-2012, Chișinău, str. V. Pârcălab nr. 46
Tel.: (+373 22) 27-75-51, fax: (+373 22) 27-74-71
e-mail: office@cca.md, <http://www.audiovizual.md>

MD-2012, Chisinau, V. Parcalab str., № 46
Tel: (+373 22) 27-75-51, fax: (+373 22) 27-74-71
e-mail: office@cca.md, <http://www.audiovizual.md>

DECIZIA nr. 32/195

din 02 noiembrie 2020

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării postului de televiziune „Accent TV”, urmare a sesizărilor IP „Centrul pentru Jurnalism Independent”

La data de 07 octombrie 2020, în adresa Consiliului Audiovizualului a parvenit sesizarea f/nr. din aceeași dată din partea IP „Centrul pentru Jurnalism Independent”, în care se menționează că la 18 august 2020, postul de televiziune „Accent TV” a difuzat, în cadrul buletinelor informative „Accent-Info” de la ora amiezii și cel de seară, un reportaj ce nu corespunde cerințelor stabilite de legislația în vigoare. În petiție se afirmă că știrea reflectă declarațiile deputatului PSRM, Corneliu Furculiță, care susține că liderul PAS, Maia Sandu, ar fi pledat pentru modificări în Codul funciar care ar permite vânzarea pământurilor cetățenilor străini. În acest sens, petiționarul susține că materialul difuzat se bazează pe relatările parvenite din partea unei singure surse, nu este suficient documentat sub aspect factologic, nu reflectă o abordare credibilă, echidistantă și imparțială a evenimentelor deoarece lipsește replica dnei Maia Sandu.

Astfel, petiționarul consideră că au fost încălcate prevederile art. 13 alin. (1) lit. b), alin. (3), (4), (6) și (7) din Codul serviciilor media audiovizuale.

De asemenea, la data de 12 octombrie 2020, IP „Centrul pentru Jurnalism Independent” a expediat în adresa Consiliului Audiovizualului o altă petiție f/nr. din aceeași dată prin care informează că principalul buletin informativ difuzat de postul de televiziune „Accent TV”, la 04, 17, 18 și 25 septembrie 2020, ora 18:30, se focusează preponderent pe agenda politică a președintelui Igor Dodon, ignorând celelalte evenimente de ordin politic, social și economic. Petiționarul susține că se încalcă în mod vădit pluralismul de opinii, fiind prezentate materiale prin care telespectatorii sunt informați unilateral, deoarece în știri nu există alte puncte de vedere decât cel al PSRM. Așadar: *„Sinteza Zilei” din 04 septembrie 2020, compartimentul de știri politice este alcătuit exclusiv din știri despre președintele Igor Dodon și primarul de Chișinău, Ion Ceban. Astfel, primele cinci știri din buletin sunt realizate în baza unui singur eveniment – „Președintele răspunde”, difuzat pe Internet vineri, 04 septembrie, de către Igor Dodon. Știrile sunt făcute dintr-o singură sursă, promovând un singur punct de vedere, cel al șefului statului. Alte două materiale îl au ca protagonist pe primarul de Chișinău, Ion Ceban, una din ele fiind despre întâlnirea acestuia cu președintele Igor Dodon. În acest mod, cetățenii sunt informați unilateral despre evenimentele politice din țară, iar declarațiile făcute de președintele Igor Dodon în live-ul său de vineri devin adevăruri axiomatiche, întrucât alte opinii și alți politicieni, nu sunt prezenți în emisiune”*.

Petiționarul mai susține că în cadrul buletinului de știri din 17 septembrie 2020, „Accent TV” a promovat exclusiv punctul de vedere al PSRM, cinci știri avându-l protagonist pe președintele Igor Dodon; două știri – pe primarul Capitalei, Ion Ceban, și o știre – pe președintele PSRM în Parlament, Corneliu Furculiță. În cadrul a două reportaje, petiționarul invocă că liderii formațiunii PAS și DA sunt criticați, fără a li se acorda dreptul la replică. Astfel: *„Sinteza zilei” din 18 septembrie a inclus 6 știri de proporții, unele fiind reportaje realizate în baza întâlnirilor președintelui Igor Dodon cu cetățenii din mai multe raioane și ale declarațiilor sale făcute în live-ul de vineri Președintele răspunde. În cadrul programului a mai fost difuzată o știre amplă*

despre briefingul deputatului PSRM, Vlad Bătrâncea, și două știri mai scurte despre activitatea primarului de Chișinău, Ion Ceban. Știrea de la briefingul deputatului Bătrâncea conține acuzații la adresa Maiei Sandu și a Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS), dar redacția nu a prezentat punctul de vedere al celor vizați. Buletinul nu a inclus știri și despre alte partide, deși pe 18 septembrie, potrivit privesc.eu, au organizat briefinguuri și alte formațiuni politice (PAS, Pro-Moldova, Șor).

Sinteza Zilei din 25 septembrie – din nou, compartimentul știrilor politice include exclusiv materiale care vizează activitatea președintelui Dodon și a PSRM. Astfel, buletinul principal al zilei include patru știri în care protagonist este președintele țării Igor Dodon și o știre de la un briefing al deputatului PSRM, Vlad Bătrâncea. Totodată, în știrea despre briefingul lui Vlad Bătrâncea, redacția nu a asigurat imparțialitatea – au răsunat critici aspre la adresa președintelui PAS, fără ca acestea să i se ofere dreptul la replica”.

Astfel, fiind încălcate prevederile art. 13 alin. (6) lit. a), alin. (7) și (9) și art. 35 lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale.

În contextul celor invocate, în conformitate cu prevederile art. 83 și 84 din Codul serviciilor media audiovizuale, art. 9, 69 alin. (2) și art. 73 din Codul administrativ, IP „Centrul pentru Jurnalism Independent” solicită Consiliului Audiovizualului următoarele:

- Înregistrarea petițiilor și comunicarea numărului de înregistrare a acestora în termen de 2 zile;
- Dispunerea efectuării controlului privind circumstanțele de fapt semnalate;
- Examinarea petiției și informarea petiționarului în termenii prevăzuți de lege.

În temeiul prevederilor art. 83 alin. (2) din Codul serviciilor media audiovizuale, precum și în scopul examinării obiective a tuturor circumstanțelor sesizate, Consiliul Audiovizualului a solicitat, prin scrisorile nr. 780 din 08 octombrie și nr. 785 din 13 octombrie 2020, „Telesistem TV” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Accent TV”, prezentarea opiniei, în scris, asupra celor invocate în petițiile IP „Centrul pentru Jurnalism Independent”, cât și înregistrările buletinelor informative difuzate în perioadele indicate de către petiționar.

Prin scrisoarea nr. TS-10/07 din 12 octombrie 2020, „Telesistem TV” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Accent TV”, a comunicat Consiliului Audiovizualului următoarele: „La 09.10.2020 am primit scrisoarea CA nr. 780 din 08.10.2020, cu solicitarea prezentării înregistrării video a reportajului despre declarațiile deputatului PSRM, Corneliu Furculiță, difuzat în cadrul buletinului de știri „Accent-Info” din 18 august 2020.

Conform prevederilor art. 25 lit. 1) al Codului serviciilor media audiovizuale, furnizorul de servicii media are angajamentul de a păstra înregistrările programelor audiovizuale pe durata prevăzută de legislație.

Conform prevederilor art. 24 al Codului serviciilor media audiovizuale, furnizorul de servicii media trebuie să păstreze o copie a fiecărui program audiovizual inclus în serviciul media audiovizual liniar cel puțin 30 de zile de la data difuzării acestuia.

Astfel, înregistrarea video a buletinului de știri „Accent-Info” din 18 august 2020 nu poate fi prezentată deoarece termenul legal de păstrare a copiei video a expirat.

Mai mult ca atât, după cum indică autorul petiției, el a fost sesizat de către niște consumatori cu privire la reportajul nominalizat încă la data de 21 august 2020. Petiția a fost înaintată la Consiliu abia la data de 07 octombrie 2020. Or, omiterea termenului de adresare la organul competent este datorită comportamentului petiționarului, care din motivele necunoscute a așteptat începerea campaniei electorale la alegerile prezidențiale.

Reieșind din acest fapt, cererea petiționarului cu privire la reportajul nominalizat este una tardivă și nu poate fi examinată în fond”.

De asemenea, prin scrisoarea nr. TS-10/08 din 16 octombrie 2020, „Telesistem TV” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Accent TV”, a prezentat Consiliului Audiovizualului înregistrările principalelor buletine informative din 17, 18 și 25 septembrie 2020, cu excepția

zilei de 04 septembrie 2020, deoarece a fost solicitată după expirarea termenului legal de păstrare a serviciului de programe (30 de zile). Totodată, „Telesistem TV” SRL își reiterează poziția expusă în scrisoarea nr. TS-10/07 din 12 octombrie 2020, precizând „că petiționara a primit sesizarea de la consumator la data de 07 septembrie, dar a înaintat-o la Consiliu abia la 12 octombrie”.

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 alin. (3) lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale, Consiliul Audiovizualului a efectuat monitorizarea postului de televiziune „Accent TV” prin prisma celor invocate în petițiile IP „Centrul pentru Jurnalism Independent”.

Rezultatele monitorizării au atestat că la data de 17 septembrie 2020, ora 18:30, în cadrul principalului buletin de știri, postul de televiziune „Accent TV” a difuzat 23 de reportaje cu caracter social, politic și economic, dintre care 5 subiecte au reflectat activitatea președintelui Republicii Moldova, Igor Dodon, 1 subiect relatează că în capitală va fi construită prima parcare automatizată (Ion Ceban) și 1 reportaj în cadrul căruia președintele PSRM, Corneliu Furculiță, a comentat atacurile PAS și a Maiei Sandu la adresa Comisiei Electorale Centrale.

Astfel, subiectele realizate la 17.09.2020 de către postul de televiziune „Accent TV” sunt următoarele:

1. **Președintele țării continuă vizitele de lucru prin raioanele Moldovei;**
 2. *CEC nu a stabilit lista statelor în care vor fi deschise secții de votare;*
 3. **Despre înregistrarea la CEC** (Președintele Igor Dodon cere organelor abilitate să investigheze eventualele nereguli legate de cererile prealabile de înregistrare la CEC pentru alegerile prezidențiale. Șeful statului a făcut această declarație în cadrul unui interviu acordat postului TV „Prime”);
 4. **O campanie modestă** (În cadrul unei emisiuni de la postul TV „Prime”, Igor Dodon a declarat că își va concentra campania electorală pe subiectele ce îi interesează pe oameni, nu pe critica contracandidaților);
 5. **Furculiță despre atacul la adresa CEC;**
 6. *Echipamente de protecție la vot;*
 7. *BNM a lansat concursul pentru designul pentru monedele jubiliare;*
 8. *Prima hartă a IMM-urilor a fost prezentată;*
 9. *Reținuți pentru escrocherie;*
 10. **Creditul rusesc – va fi!** (Igor Dodon a anunțat că acordul de finanțare ar putea fi semnat de Guvernul Republicii Moldova și cel al Federației Ruse. Anunțul a fost făcut în cadrul unei ediții speciale la „Prime”);
 11. **Prefuri mai mici la gaz** (Președintele Igor Dodon a făcut acest anunț în cadrul unei ediții speciale la „Prime”);
 12. *Declarația veteranilor de război;*
 13. *622 de cazuri noi au fost depistate;*
 14. *A fost majorat numărul de locuri pentru specialitățile implicate în lupta cu COVID-19 la USMF;*
 15. *Probleme la capitolul deschiderea secțiilor de votare în străinătate pentru alegerile parlamentare din România;*
 16. *Franța închide școli;*
 17. *Restricții severe în Cehia din cauza coronavirusului;*
 18. *Incendiile fac ravagii în SUA;*
 19. *În Marea Britanie, un bărbat a folosit un șarpe pe post de mască;*
 20. **În capitală va fi construită prima parcare automatizată;**
 21. *Un oraș mai curat;*
 22. *În capitală a fost descoperit un presupus beci subteran turcesc;*
 23. *Cod galben de îngheț în țară.*
- La ora 18:39:19 a fost difuzat subiectul „Furculiță despre atacul la adresa CEC”, în

cadrul căruia se menționează că „președintele PSRM, Corneliu Furculiță, a comentat atacurile PAS și a Maiei Sandu la adresa CEC. Într-un mesaj publicat pe Facebook, socialistul a scris că pretențiile înaintate de PAS sunt aberante atâta timp cât legea contestată a fost modificată la inițiativa lor”.

– La ora 18:44:13 a fost difuzat subiectul „Declarația veteranilor de război”, în cadrul căruia se menționează că „la data de 14 septembrie, deputații PPDA au blocat din timpul dezbatelor din Parlament proiectul de lege cu privire la asigurarea medicală gratuită pentru veteranii care nu sunt încadrați în câmpul muncii”. La sfârșitul subiectului se menționează că „veteranii cer ca autoritățile Republicii Moldova să se implice în această situație și să-i cheme pe colegii săi la responsabilitate”.

În acest sens, este de menționat că în cadrul reportajelor se specifică faptul că atât declarațiile deputatului PSRM, Corneliu Furculiță, cât și ale veteranilor de război vin urmare a acțiunilor întreprinse de formațiunile politice PPDA și PAS.

Pe data de 18 septembrie 2020, ora 18:30, în cadrul principalului buletin de știri, postul de televiziune „Accent TV” a difuzat 19 reportaje cu caracter social, politic și economic, dintre care 5 subiecte au reflectat activitatea Președintelui Republicii Moldova, Igor Dodon, în 2 subiecte (durata: 36 sec.) a fost menționat primarul Capitalei, Ion Ceban, iar 1 reportaj s-a axat pe declarațiile deputatului PSRM, Vlad Bătrâncea, din cadrul unui briefing de presă.

Astfel, subiectele realizate la 18.09.2020 de postul de televiziune „Accent TV” sunt următoarele:

1. **Fiecare vot contează** (În cadrul emisiuni „Președintele răspunde”, Igor Dodon a declarat că votul diasporei, fără îndoială, contează);
2. **Sustinere fără precedent** (În cadrul emisiuni „Președintele răspunde”, Igor Dodon a declarat că guvernarea a identificat resurse financiare pentru a compensa pierderile suportate de agricultori din cauza secetei);
3. **Totul se vede prin comparație**;
4. **Igor Dodon a avut o întrevedere cu Dereck Hogan**;
5. 30 milioane provocate de infectări de COVID-19 la nivel mondial;
6. Record de infectări în Franța;
7. Furtună și vânt la Moscova;
8. A fost lansată prima mașină zburătoare;
9. **Vizită în sudul țării** (Igor Dodon a efectuat o vizită de lucru la Taraclia);
10. **Din groapă de gunoi în teren de joacă** (Știre realizată despre un teren de joacă pentru copii de la Ceadâr-Lunga, construit cu sprijinul președintelui țării);
11. **Amenajările în parcul „Alunelul” continuă**;
12. Cetățenii Republicii Moldova vor putea vota cu pașaportul expirat;
13. **Gheretele din Chișinău au fost incluse pe o platformă online**;
14. Accident în lanț în capitală;
15. Business cu alcool contrafăcut;
16. Explozibil depistat de oamenii legii;
17. Zborul de pelicani a fost filmat de mai mulți amatori;
18. „MOLDOX – 2020”;
19. Înghețuri la suprafața solului.

– La ora 18:44:13 a fost difuzat subiectul „Totul se vede prin comparație”, în cadrul căruia se menționează că „potrivit deputatului PSRM, Vlad Bătrâncea, Guvernul precedent în frunte cu Maia Sandu a venit doar cu inițiative administrative și nici măcar una în susținerea omului de rând, iar acest lucru poate fi verificat, spune socialistul”. Vlad Bătrâncea: „Guvernul precedent nu a venit nici cu o propunere socială care ar viza pensionarii, invalizii, familii cu mulți copii și alte categorii de populație. V-am pregătit inițiativele guvernului precedent și vă chemăm să le analizați și v-am prezentat careva realizări ale acestui guvern. Politicienii trebuie la sigur criticați și judecați de către alegători, dar pentru fapte, pentru cifre, dar deja întreaga

societate este obosită de această stare isterică, atunci dreapta amenință, atunci când pur și simplu se face tot posibilul pentru a destabiliza situația”.

În acest context, este de specificat că declarațiile lui Vlad Bătrâncea au fost făcute în adresa „Guvernului precedent” (Guvernul Sandu) și nu cum invocă petiționarul „*acuzății la adresa Maiei Sandu și a Partidul Acțiune și Solidaritate*”.

Pe data de 25 septembrie 2020, ora 18:30, în cadrul principalului buletin de știri, postul de televiziune „Accent TV” a difuzat 20 de reportaje cu caracter social, politic și economic, dintre care 4 subiecte au reflectat activitatea președintelui Republicii Moldova, Igor Dodon, iar 1 reportaj a fost despre declarațiile deputatului PSRM, Vlad Bătrâncea.

Subiectele realizate la 25.09.2020 de postul de televiziune „Accent TV” sunt următoarele:

1. Filarmonica în scrum (Igor Dodon și premierul țării au mers la Filarmonica Națională „Serghei Lunchevici” după ce a fost devastată în urma incendiului de ieri);

2. Guvernul a avut o ședință cu angajații Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”;

3. Dodon: Nu comentez deciziile CC (În cadrul emisiuni „Președintele răspunde”, Igor Dodon a declarat că nu comentează deciziile CC);

4. O carte despre ONG-uri (Președintele Igor Dodon a vorbit despre lansarea unei cărți privind activitatea ONG-urilor din Republica Moldova);

5. Fără politică în școli;

6. Profesorul de la Ocnîța și-a cerut scuze publice;

7. Tariful pentru electricitate va fi redus;

8. Undă verde pentru organizarea târgurilor și expozițiilor agricole;

9. Grădinițele vor fi aprovizionate cu apă potabilă;

10. Experiment social nereușit la Bălți;

11. Tânăr reținut pentru furt și jaf;

12. Igor Dodon a efectuat o vizită de lucru la Fălești;

13. Teren întors în proprietatea primăriei;

14. În Israel, carantina va fi înăspriată;

15. Număr record de infectări în Franța;

16. Noi restricții la Madrid;

17. Vladimir Putin va asista la „Caucaz-2020”;

18. Artă de 80 de milioane de dolari;

19. Toamna se numără borcanele;

20. Campionat în aer liber la Călărași.

– La ora 18:36:59, în cadrul buletinului informativ, a fost difuzat reportajul „*Fără politică în școli*”, în cadrul căruia se menționează: „*Deputatul PSRM, Vlad Bătrâncea, a declarat că „nu există loc pentru politică în școală. El crede că incidentul scandalos cu profesorul de la Ocnîța, care în timpul lecției a încurajat elevii să voteze pentru Maia Sandu, a dezvăluit o serie de probleme grave. Bătrâncea a reamintit că propaganda în școli este interzisă, iar acest profesor, care este și consilier raional al PAS, le spune în mod deschis elevilor cu cine să voteze. Cel mai grav, în opinia deputatului, este că profesorul numește persoanele în vârstă idioți, explicând acest lucru prin faptul că alegerea lor politică diferă de preferințele sale politice*”. Vlad Bătrâncea (citată): „*Limbajul acestui profesor, care le vorbește elevilor despre „șaslăc, pivă, devociki*”, este sub orice nivel de critică, or, un profesor trebuie să învețe noua generație să fie cultă. Modul în care liderii PAS i-au luat apărarea acestui profesor, membru al formațiunii lor, este descalificant. Asta înseamnă ca partidul Maiei Sandu îi consideră pe toți pensionarii „*idioti*”, cum s-a exprimat alesul local... Politica în școală nu are ce căuta, indiferent de culoarea acesteia etc.”.

Este de specificat că în cadrul următorului reportaj (ora de difuzare: 18:38:58), cu titlul „*Și-a cerut scuze*”, s-a menționat că „*Boris Cușnir, profesorul din Ocnîța, care în timpul orelor de educație fizică a fost filmat că făcea campanie electorală în favoarea Maiei Sandu, susține că a fost provocat de elevi la o astfel de discuție. Bărbatul apare într-o nouă înregistrare video,*

unde spune că propaganda politică era, de fapt, lecție de educație civică”. Boris Cușnir, profesor: „Eu vin astăzi cu scuzele de rigoare pentru toată populația care s-a simțit umilită. Consider că explicarea poziției civice la elevi este o datorie a fiecărui profesor”.

Reieșind din cele expuse, este relevant de specificat că postul de televiziune „Accent TV” a asigurat prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziție, iar cu referire la cele invocate de către petiționar, și anume lipsa dreptului la replică a unor lideri politici, reprezentanți ai partidelor în cadrul buletinelor de știri indicate mai sus, este de menționat că dreptul la replică se oferă în conformitate cu prevederile art. 14 din Codul serviciilor media audiovizuale:

„(1) Persoana fizică sau juridică, care se consideră lezată în drepturile sale în urma difuzării unor programe audiovizuale sau în urma prezentării altor elemente ale serviciilor media audiovizuale, are dreptul la replică în conformitate cu Legea nr. 64/2010 cu privire la libertatea de exprimare;

(2) Procedura privind exercitarea dreptului la replică sau la rectificare, precum și orice alte măsuri necesare, inclusiv sancțiuni, în vederea garantării dreptului la replică sau la rectificare se aprobă de către Consiliul Audiovizualului într-o limită rezonabilă de timp de la data depunerii cererii solicitantului;

(3) Difuzarea rectificării, dezmințirii sau acordarea dreptului la replică nu exclude dreptul persoanei lezate de a se adresa în instanțele judecătorești”.

Dat fiind faptul că IP „Centrul pentru Jurnalism Independent” a sesizat Consiliul Audiovizualului cu referire la unele reportaje difuzate de „Accent TV” la 18 august 2020, dar din motive necunoscute sesizarea a fost expediată la 07 octombrie 2020, este de indicat că în conformitate cu prevederile art. 24 alin. (2) din Codul serviciilor media audiovizuale: *„Furnizorul de servicii media trebuie să păstreze o copie a fiecărui program audiovizual inclus în serviciul media audiovizual liniar cel puțin 30 de zile de la data difuzării acestuia”.* Astfel, postul de televiziune „Accent TV” a comunicat Consiliului Audiovizualului că nu dispune de buletinele informative solicitate, deoarece acestea depășesc termenul legal de 30 de zile din momentul difuzării.

Aceeași situație a fost atestată și pentru buletinul de știri difuzat de postul de televiziune „Accent TV” la data de 04 septembrie 2020.

Așadar, din cauza că sesizările IP „Centrul pentru Jurnalism Independent” au fost depuse cu depășirea termenului de 30 de zile de la difuzarea subiectelor invocate de către petiționar (18 august și 04 septembrie 2020), postul de televiziune nu a păstrat mai mult timp înregistrările și, respectiv, nu a avut posibilitate de a le prezenta Consiliului Audiovizualului și nici sesizările nu a avut anexate înregistrările respectivelor subiecte. Astfel, din lipsa prezentării înregistrărilor din ambele părți, Consiliul Audiovizualului a fost în imposibilitate de a combate și examina cele stipulate de IP CJI în sesizare, cu referire la zilele de 18 august și 04 septembrie 2020.

Referitor la prevederile art. 35 din Codul serviciilor media audiovizuale, invocate de petiționar, este de specificat că, conform clasificării furnizorilor de servicii media aflați în jurisdicția Republicii Moldova, furnizori publici sunt: Instituția Publică Compania „Teleradio-Moldova” și Compania Publică „Găgăuziia Radio Televizionu”. Astfel, prevederile art. 35 din Codul serviciilor media audiovizuale cu privire la obligațiile furnizorilor publici de servicii media nu sunt aplicabile postului de televiziune „Accent TV”, dat fiind faptul că „Telesitem TV” SRL, fondatoarea respectivului post TV, este un furnizor de servicii media regional privat.

În temeiul prevederilor Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova, adoptat prin Legea nr. 174 din 08.11.2018, **Consiliul Audiovizualului**

DECIDE:

1. A lua act de rezultatele monitorizării postului de televiziune „Accent TV” (PRO (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, A. COZMA, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU).

2. A respinge sesizările f/nr. din 07 octombrie și 12 octombrie 2020 din partea IP „Centrul pentru Jurnalism Independent” (PRO (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, A. COZMA, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU).

3. Motivațiile privind rezultatele votării sunt înscrise în Procesul-verbal al ședinței Consiliului Audiovizualului din 02 noiembrie 2020, parte integrantă a prezentei decizii.

4. Prezenta decizie poate fi contestată cu o cerere prealabilă la Consiliul Audiovizualului în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei. În ordine de contencios administrativ, decizia poate fi contestată la Judecătoria Chișinău, sediul Râșcani (MD-2068, mun. Chișinău, str. Kiev nr.3), în termen de 30 de zile din data comunicării răspunsului cu privire la cererea prealabilă sau din data expirării termenului prevăzut pentru soluționarea acesteia.

5. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV.

6. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului.

PREȘEDINTE

Dragoș VICOL